محصولاتپمپ های دنده ایمحصولات

پمپ دنده ای (Gear Pump) که به آن نام پمپ غلیظ کش و پمپ چرخدنده ای هم گفته می شود. این پمپ تشکیل شده است از دو محور در حال گردش که سیال از یک طرف وارد آن شده و از طرف دیگر یعنی خروجی پمپ از آن خارج می شود به عبارت دیگر این پمپ حجم ثابتی از سیال را در خود محصور کرده و سپس آن را با استفاده از دنده‌ها انتقال می دهد

انواع چرخ دندهپمپ دنده ای چیست ؟ انواع چرخ دنده

پمپ دنده ای (Gear Pump) که با نام پمپ غلیظ کش نیز از آن یاد می‌شود، پمپی از نوع جابجایی مثبت است که حجم ثابتی از سیال را در خود محصور کرده و سپس آن را با استفاده از دنده‌ها انتقال می دهد. این پمپ در هنگام پمپاژ یک جریان یکنواخت و صاف را متناسب با سرعت چرخش دنده‌های خود فراهم می‌سازد.

پمپ‌های دنده ای از عمل چرخش دنده‌ها برای انتقال مایعات استفاده می‌کنند. دنده ها در ورودی پمپ ایجاد مکش می‌کنند که در نتیجه آن سیال، به داخل پمپ کشیده شده و در داخل حفره‌های دنده‌های پمپ قرار می‌گیرد و در نهایت به لوله خروجی و تخلیه مایع منتقل می‌شود.

جدول ویسکوزیته دینامیکی مواد

جدول ویسکوزیته دینامیکی روغن معدنی
جدول ویسکوزیته دینامیکی روغن معدنی
جدول ویسکوزیته دینامیکی روغن معدنی

پمپ دنده ایمشخصات فنی پمپ دنده ای

دو چرخ دنده درون پوسته موجود می باشد، که یکی از چرخدنده ها به الکتروموتور متصل می باشد (چرخ دنده محرک). چرخ دنده متحرک که در زیر چرخ دنده محرک قرار گرفته، با چرخ دنده محرک درگیر می باشند و باعث چرخش دورانی درون محفظه می شود. سیال موجود در محفظه بین دنده ها گیر افتاده و به سمت خروجی پمپ هدایت می شود. برای سرعت های زیر 700 دور در دقیقه از گیربکس استفاده می شود. پمپ های دنده ای به طور عمومی دارای پوسته چدنی، دنده فولاد آبکاری شده و محور فولادی می باشند. همچنین در این پمپ ها از بوش فولادی با پوشش برنزی استفده می شود. به طور کلی برای سیالات لزج با دور گردش پایین تر و برای سیالات رقیق با دور گردش بیشتر استفاده می شود. برای نمونه برای سیالات با ویسکوزیته 40-10 از سرعت 1000 دور در دقیقه، برای سیالات با ویسکوزیته 30-150 از سرعت 750 دور در دقیقه استافده می شود. برای مایعات سنگین، روغن ها، خمیرها و دیگر مایعات که دارای ویسکوزیته بسیار بالا می باشند، از سرعت 200-500 دور در دقیقه استفاده می شود. در پمپ های دنده ای از زانویی 45 درجه استفاده می شود، همچنین خروجی لوله ابتدا یک متر به صورت افقی و سپس به صورت عمودی طراحی می شود.

عنوانفرمول
فیزیکe=mc2
سختی
images1
پمپ-هیدرولیک-دنده-ای
images
gear-pump
images1

در صورت بروز هر سوال و نیاز به هر کمکی با متخصصین در ارتباط باشید

09201268898 - 90001099مشاوره

یک فنجان چای در روزهای کاری مهمان ما باشید

شعبه 1
تهران، شهرک صنعتی چهاردانگه خیابان ششم فلز تراش خیابان شمس خیابان نفیس پلاک 7
شعبه 2
چهاردانگه، شهرک گلشهر خیابان صنعت 3 پلاک 10
تماس بگیرید
90001099
ارسال ایمیل
info@sangindandeh.com

شبکه های اجتماعی

https://sangindandeh.com/wp-content/uploads/2024/07/1718450496182.jpg

    بالا